BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

31.1.12

Trend Warna Mustika Ratu 2012 - "AMUSPA BUKETAN"



Mustika Ratu, selaku salah satu brand kosmetik terkenal Indonesia, pada awal tahun ini memperkenalkan Trend Warna 2012 yang bertema “Amuspa Buketan”. “Amuspa Buketan”, bermakna rangkaian bunga nan dipuja, terinspirasi dari warna-warna pilihan perempuan timur yang penuh kelembutan dan keanggunan, dan terlukis dalam karya indah batik jawa buketan. Pepaduan warnanya memancarkan kecantikan paras yang akan selalu dipuja.

"Wanita selalu ingin dipuja, maka inilah yang membuat Mustika Ratu komitmen membantu wanita agar mampu dipuja melalui keterampilan diri," ungkap Puteri Kuswisnuwardhani, Presiden Ketua Pengarah Mustika Ratu, saat pelancaran Trend Warna Mustika Ratu 2012 “Amuspa Buketa” di Grand Indonesia, Jakarta Pusat yang lalu.

Inspirasi warna 


Ada empat produk kosmetik yang terkandung dalam rangkaian koleksi “Amuspa Buketan”, iaitu eye shadow, blush on, lipstik, dan lipshine. Ragam warna pada koleksi ini disesuaikan dengan warna kulit wanita timur. Meski, warna-warnanya banyak menonjol koleksi warna yang cerah, namun sentuhannya tetap lembut mempesona.

"Warna-warna yang pilihan Mustika Ratu selalu mengikuti tema warna trend dunia dari pereka fesyen dunia. Warna ini juga diintegrasikan kepada budaya timur, dimana tone warnanya disesuaikan dengan kulit perempuan Asia," tukas Puteri lagi.

Warna-warna pilihan di antaranya ialah pink, ungu, hijau tosca, dan hitam. Pengaplikasiannya akan memberi kesan anggun dan lembut mempesona, juga dinamik. Untuk mendapatkan paras menawan, Anda boleh menyapu warna hijau tosca di kelopak mata, dengan tambahan highlight di garis tulang alis. Agar semakin menonjol, tariklah garis eyeliner dengan warna senada tepat di bawah garis bulu mata. Blush on yang berwarna pink dilengkapi lipstik berwarna ungu dan lipshine untuk kesan lebih berkilau mampu menambah kesan jelita.

Untuk menghadirkan kesan tatarias yang lembut, sapukan eye shadow berwarna pink di bahagian kelopak mata dan hijau tosca di bahagian sudut luar mata. Sempurnakan dengan blush on dan lipstik berwarna pink untuk menimbulkan kesan natural.


0 ulasan: